DM.org Лого
DM.org :: Фенове :: Форум
Angel Bright Icon
Форум
Страници: [1]
  Печат  
Автор Тема: НОВИНИ: [25 АВГУСТ 2007] Eксклузивно за DM.org: Интервю с МАРТИН ЛЕНОБЪЛ  (Прочетена 3190 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
The Fein
Екип
****
Пол: Мъж
Публикации: 2988

Профил WWW
25 Август 2007

"Да свириш до Дейв всяка вечер, да наблюдаваш колко много страст и енергия влага той в музиката и изпълнението си, е нещо невероятно красиво. Той наистина е един от най-забележителните вокалисти на нашето време, което ме прави много признателен и щастлив, че съм бил част от това..."

С по-малко от 60 гулдена в джоба си и безкрайно влюбен в американско момиче, през 1989-та холандецът Мартин Ленобъл заминава за Лос Анджелис, за да постави началото на своята рок кариера, за която мечтае от дете. Почти 20 години по-късно сякаш неговите съкровени желания са вече осъществени, въпреки, че пътят се оказва труден.

В град, в който сякаш всички са или музиканти, или актьори, или художници и хиляди чакат своя звезден миг, Мартин се запознава с личности като Флий и Антъни Кийдис (Red Hot Chilli Peppers), Анджело Мур (Fishbone), Боб Форест и Пийт Уейст (Thelonious Monster) и скоро той става басист в Thelonious Monster на мястото на починалия от свръхдоза хероин Боб Грейвс. Младият авантюрист напуска групата през 1992-ра година и не след дълго се присъединява към Porno For Pyros, където участват и Пери Фарел, Стивън Пъркинс и Питър ДиСтефано - бивши членове на Jane's Addiction, една от най-влиятелните американски групи в последните 20 години. Периодът му в групата, която списание Ролинг Стоун са искали на корицата си, още преди да са завършили първия си албум, се оказва хаотичен и изпълнени с моменти на възходи и падения. Мартин развива зависимост към хероина и кокаина, заради която не един път се озовава зад решетките и дори веднъж при един от арестите, полицай идва с лист и химикал, с молба да получи автограф за сина му. Следва и подписване на диск по време на шофиране на автомагистрала, подаден от фенове, каращи на съседното платно и нападение върху жена му от ревниви почитателки.

След няколко влизания и излизания от рехабилитационни клиники, бъдещият басист на Дейв Гахан за турнето към Paper Monsters, решава да въведе ред в живота си и напуска Porno For Pyros и деструктивната атмосфера в групата.

През 2001-ва година той се присъединява към реюниъна на Jane's Addiction, след като оригиналният им басист Ерик Авери отказва да се събере с бившите си колеги, а през 2003-та Мартин Ленобъл свири с Дейв на световното турне към дебютния албум на вокалиста на Депеш Мод - "Paper Monsters".

През годините басистът е работил и с Мария МакКий, Шерил Кроу и легендарни изпълнители като Даниел Ланоа (дългогодишен продуцент на U2), Мариан Фейтфул, The Cult, Скот Уейланд (Velvet Revolver/ex-Stone Temple Pilots), Лейн Стенли (Alice In Chains), Том Морело (Rage Against The Machine/Audioslave) и др. Преди няколко години Металика са поканили Мартин да се присъедини като официален член на групата - предложение, което е отказал, за да се концентрира върху соловите си проекти.


Повече за работата на Мартин с Дейв можете да прочетете в интервюто, което той даде специално за DM.org:





Как всъщност стана така, че започна да свириш с Дейв?

Дейв и аз сме приятели от много години. Бил съм член на няколко групи и съм се засичал често с Виктор Индризо, на който той първи се е обадил, след което аз също бях поканен да се включа в групата. В едно интервю в началото на 90-те Дейв спомена, че ако трябва да сформира групата на мечтите си, тя би се състояла от Джон Фрушанте (Red Hot Chilli Peppers), Виктор Индризо и мен. Впоследствие успя да вземе двама от тримата за Paper Monsters турнето и събра всички ни през май, когато свирихме на един благотворителен концерт. Изглежда всичко се нареди по перфектен начин за нас тогава.

Четири години по-късно – какво си спомняш от турнето?

Прекарах си невероятно по онова време. Всички, които бяха част от това, бяха страхотни – от екипът до групата! Да свириш до Дейв всяка вечер, да наблюдаваш колко много страст и енергия влага той в музиката и изпълнението си, е нещо невероятно красиво. Той наистина е един от най-забележителните вокалисти на нашето време, което ме прави много признателен и щастлив, че съм бил част от това.



Като се има предвид, че идваш от музикална сфера, която е доста по-рок ориентирана - беше ли запознат с музиката на Депеш Мод преди да работиш с Дейв или не беше особено сигурен, че искаш да си на една сцена с човекът, изпял "Just Can't Get Enough"?

Когато "Just Can't Get Enough" излезе, аз бях пънкар, имах огромен червен гребен и се мислех за голям бунтар. Винаги, когато я пускаха в клуб, моите приятели и аз, започвахме да се блъскаме в другите хора, правейки пого, за да изгоним всички от дансига! Бяхме банда от пълни идиоти по онова време. Но както и да е...

Когато започнах да свиря в Porno for Pyros се запознах с Дейв, който веднага ми направи впечатление на изключително готин човек и имахме много общи неща помежду си. Но Джон Фрушанте беше този, който ме запали по музиката и текстовете на Депеш Мод. Невероятна група са. Мартин е феноменален композитор, продуценската работа по албумите им е винаги отлична и са издържали тестът на времето. Концертите им също са фантастични и разбира се – гласът на Дейв! Така че, когато той ме покани за турнето си, бях вече фен. Това е просто още един пример за това колко малко означава моето мнение, често базирано на безсмислици и погрешна информация. Стана така, че Депеш Мод бяха повече пънк рок, отколкото аз с моето кожето яке и гребен!

Дейв е също голям фен на The Clash, както и ти. Има ли всъщност нещо останало от пънк идеите на 70-те?

Ако не бяха The Clash, нямаше да съм музикантът, който съм днес. Те бяха невероятно вдъхновение за мен и имах късметът да успея да си поговоря с Джо Стръмър на няколко пъти, беше много сърцат човек. Видях Пол Симнън преди няколко месеца на фестивалът Coachella, заедно с The Good, The Bad and The Queen. Седях до Флий на сцената, усмихвахме се и не можехме да спрем да го гледаме с възхищение. Начинът, по който Пол Симнън свири имаше толкова огромно влияние върху мен, когато аз започвах да свиря....беше страхотно, че е отново в действие!

Идеята на пънкът за мен е, да можеш да изразяваш себе си без никакви граници и лимити. Той няма някакъв дрес код, не е някаква глупост, която да принадлежи на определена формула, в каквато се пакетира думата „пънк" в днешни дни. Сега звукозаписните компании губят почва, всеки може да покаже музиката си по MySpace, което е нещо прекрасно. Така че, да! Има нещо останало от оригиналните идеи на 70-те, в някои аспекти те се развиват, но в други деградират...както всяко нещо, което е част от историята.

Каква музика слушаш сега и какво би препоръчал?

През тези дни слушам някои нови групи като The Bird And The Bee, Autolux, Sea Wolf, Blonde Redhead и Pedestrian. Много харесвам и Bright Eyes. Също така отваряйте си очите за Mirror. Това е проект на Том Анселми и Винсънт Джоунс, който работи по DVD-то на "Live Monsters". Дейв участва в песен, наречена "Nostalgia", която е страхотна. В нея свири и Майк Гарсън, дългогодишен пианист на Дейвид Боуи. Винсънт свърши чудесна работа по отношение на продукцията, а и песните на Том са много силни.

Върху какво работиш напоследък?

Наскоро приключих работа по продуцирането на новия албум на Кейт Капуто. Много се гордея от него. Кейт и групата му дойдоха с няколко много добри песни и всички вложихме много в записите, в които участват и доста интересни хора – Флий свири на тромпет на една от песните, Джери Леонард (работил с Дейвид Боуи) и Крег Рос (свирил с Лени Кравиц) бяха на китарите за няколко от парчетата. Зак Рей (записвал с Gnarls Barkley, Jane's Addiction) и Винсънт Джоунс участваха като кийбордсти, а Винсънт също така миксира албума. Ще бъде издаден вероятно след няколко месеца, а Кейт се готви за турне в Европа през Септември и Октомври. Също така продуцирам и записвам няколко песни със Зандер Шльос (работил с Джо Стръмър и Съркъл Джъркс) и започнах проект с Дейвид Скот Стоун. Той е изключително таланлив човек, който работи с модуларни синтезатори и създава с тях много абстрактни и отнесени звуци, които ми действат много вдъхновяващо. Винаги съм отворен за нови предизвикателства. Ще видим какво ще се изправи по пътя ми след това.

DM.org празнува своя втори рожден ден през септември и това интервю с теб е нещо като подарък за феновете по случея – какво би пожелал на сайта и какво би казал на почитателите на Депеш в България?

Поздравления за вашата двугодишнина!

Свирил съм с много хора, по много турнета, но феновете на Депеш Мод и Дейв са толкова лоялни и отдадени, че е трудно да се опише! Благодарим ви, че направихте турнето към Paper Monsters толкова фантастично преживяване!

www.myspace.com/martynlenoble

Досега за DM.org интервюта са дали:

Client, Jamie Myerson, Георги Георгиев (Остава), Olivia Louvel, Steve Malins, Babylonia, Brian Griffin, Simon Gilbert (Suede, The Futon), Boris Benko (Silence), Assemblage 23, Joe Richardson (Recoil), Martyn Lenoble (Jane's Addiction, Porno For Pyros)...следва продължение....



* martyn.jpg (17.04 KB, 150x150 - видяно 1008 пъти.)
Последна редакция: 24 Септември 2007 от The Fein

Each tear that flows down your face
Trickles then picks up the pace
And turns to a river inside
A river that will not subside

I can hear that dreadful overflowing sound
And watching from afar I see a child is drowned
The child inside your heart

Deni
Новинар
****
Пол: Жена
Публикации: 711

Профил WWW
Отговори #1: 25 Август 2007

Светльо - както винаги на гребена на вълната - ако не отразява новини ги създава! Благодаря много, подаръкът си го бива  Одобрение

I want to reach my hand into the dark
and feel what reaches back
construction man
Гост
Отговори #2: 25 Август 2007



   Благодаря за невероятното интервю Одобрение!!Беше ми много интересно да прочета всеки въпрос и отговор!И се присъединявам към Deni за благодарностите относно подаръка-супер е Усмивка!
yori
Посветен
***
Пол: Жена
Публикации: 363

Профил
Отговори #3: 25 Август 2007

Поздравления и от мен!  Одобрение
Както винаги интригуващо интервю!
Продължавай в същия дух!
Следващото може да е от Анди ..., кой знае Очиврът
kiira
Странен Любовник
*
Пол: Жена
Публикации: 407

Профил
Отговори #4: 25 Август 2007

Цитат
Следващото може да е от Анди ..., кой знае

Той вече даде около 1 април  Зъл Браво за интервюто, личи си, че и на Мартин му е било приятно да отговаря на въпросите и се е получило доста добре.
Infra Red
Странен Любовник
***
Пол: Мъж
Публикации: 470

Профил WWW
Отговори #5: 26 Август 2007

Хубаво интервю,но този въпрос : "Като се има предвид, че идваш от музикална сфера, която е доста по-рок ориентирана - беше ли запознат с музиката на Депеш Мод преди да работиш с Дейв или не беше особено сигурен, че искаш да си на една сцена с човека, изпял "Just Can't Get Enough"?" ми се струва малко не намясто и леко излишен.Та Депеш като първия си албум ли звучат ? Освен това доста хора (или поне тези,които биха се интересували от интервю с Март Ленобъл) знаят,че една от причините Депеш да поемат към рок звученето е запалеността на Дейв по Джейн'с Адикшън.Естествено че няма да има нищо против да е на една сцена с изпълнителя на I Feel You и Personal Jesus,които са едни от най-емблематичните рок парчета на 90-те.

There's something that's invisible, there are some things you can't hide...
try detect me when I'm sleeping, in a wave you say Goodbye ...
The Fein
Екип
****
Пол: Мъж
Публикации: 2988

Профил WWW
Отговори #6: 26 Август 2007

Хубаво интервю,но този въпрос : "Като се има предвид, че идваш от музикална сфера, която е доста по-рок ориентирана - беше ли запознат с музиката на Депеш Мод преди да работиш с Дейв или не беше особено сигурен, че искаш да си на една сцена с човека, изпял "Just Can't Get Enough"?" ми се струва малко не намясто и леко излишен.Та Депеш като първия си албум ли звучат ? Освен това доста хора (или поне тези,които биха се интересували от интервю с Март Ленобъл) знаят,че една от причините Депеш да поемат към рок звученето е запалеността на Дейв по Джейн'с Адикшън.Естествено че няма да има нищо против да е на една сцена с изпълнителя на I Feel You и Personal Jesus,които са едни от най-емблематичните рок парчета на 90-те.

Има доста хора, които асоциират DM единствено с нещата им от 80-те, особено в Америка, та това беше малка шегичка, която изглежда поне Мартин правилно е разбрал, а въпросът всъщност беше дали мистър Ленобъл има някаква представа около това, което прави по принцип Дейв или сътрудничеството им е да е на чисто професионална основа. Поне аз преди осъществяването на интервюто не знаех, че са били дългогодишни приятели с Дейв, че взаимно харесват нещата, по които работят и т.н.

Each tear that flows down your face
Trickles then picks up the pace
And turns to a river inside
A river that will not subside

I can hear that dreadful overflowing sound
And watching from afar I see a child is drowned
The child inside your heart

kiril101
Екип
****
Пол: Мъж
Публикации: 666

Профил WWW
Отговори #7: 27 Август 2007

Чак сега имам възможност да прочета интервюто. Поздрави за Светльо! понякога е доста трудно да "намериш" точните въпроси особено към човек, когото не познаваш много добре. В случая обаче си се справил блестящо и това, което прочетох ми достави истинско удоволствие.
Ето как човек може да бъде журналист без да е част от елитарният журналистически...(тази дума няма да я казвам), нещо което обсъждахме с теб наскоро. Всичко е въпрос на желание.

Good Evening, Sofiaaa!
Nick at Night
Гост
Отговори #8: 28 Август 2007

Поднасям благодарности за интересното интервю.Респект!
Страници: [1]
  Печат  
 
Прегледай:  

DM.org | Powered by SMF 1.1.2.
© 2004, Simple Machines LLC. All Rights Reserved.