DM.org Лого
DM.org :: Фенове :: Форум
Angel Bright Icon
Форум
  Публикации
Страници: [1]
1  Depeche Mode / Събития / dEpEchE modE rEmixEd party - 02.07.2011 -: 30 Юни 2011


http://www.facebook.com/event.php?eid=133758236705169

Колкото и да е странно с всичкия ми опит като DJ и факта, че толкова години DM са една от най-любимите ми групи, това е първото Depeche Mode парти, което правя.

Поводът е новият албум с ремикси, който ще бъде в центъра на плейлистата, но ще има и други ремикси, кавъри, "нормални" версии от албуми и сингли, както и кратка селекция от други близки изпълнители и групи. Познавам претенциозността на много фенове, затова ще се постарая да реагирам съобразно хората, които ще дойдат.

В общи линии, ще гоним невъзможното - да се харесаме както на напреднали фенове, които искат да чуят нещо по-различно от обикновено, така и на тези, които не могат да си представят едно DM парти без някои от големите хитове в познатите версии.

Съжалявам, че не успяхме да направим практически никаква реклама на партито. Така се получи, че повече от месец аз и клубът не можахме да намерим дата, в която едновременно да не сме заети. Накрая, когато ми предложиха тази събота, просто се съгласих - по-добре късно, отколкото никога, пък и събота е принципно добър ден. Всеки, който е свободен и има интерес, е добре дошъл. След всичко това, надявам се, ще бъдете толерантни към полуаматьорските ми усилия към момента:)

И последно - клубът (внимание - това е софийският, не пловдивският!) не събира много хора и обикновено е пълен и през седмицата, така че... Освен това, когато е пълен, въпреки климатика става много горещо, имайте предвид.

More info: http://www.facebook.com/event.php?eid=133758236705169

djsupermax
(Ники Русиновски)
2  Архив / Тour of the Universe / Re: НОВИНИ: [12 МАЙ 2009] Шоуто в Атина отменено! -: 13 Май 2009


Новина от румънски блог от последния час:

Concert Depeche Mode anulat

Inside info: DM a anulat concertele de la Istanbul, Sofia, Bucuresti! Cauza: Dave Gahan are hepatita C!  (


Не знам доколко е достоверна.

Източник: http://airbornb.wordpress.com/2009/05/13/concert-depeche-mode-anulat/
3  Depeche Mode / Солови проекти / Re: Задай въпрос на Алън Уайлдър - СЕГА! -: 13 Юли 2007
За интервю на Зи Рок чух, струва ми се, от вас тук на форума. Аз знаех, че преди мен Алън има интервю с Васил Върбанов от онлайн радио Тангра. Питах издателите му с кого още в БГ има интервю, но не ми отговориха. Моето е персонално, дадено специално за "Ритъм".

Иначе допускам, че доста въпроси се повтарят и в нашите БГ интервюта, и с чужди интервюта. Нормално е - задавал съм и въпроси, на които знам отговора, просто защото интересуват всички и не може да не ги задам и за нашите читатели.

Стилът на изразяване на Алън наистина не е твърде емоционален принципно, по-скоро обратното. Много британски е - той изразява отношение и с интонацията на гласа си, не само с думите. Именно понеже доста недвусмислено изразява емоции с интонацията си, останах с впечатление, че човекът е приветлив и откровен, макар и леко сдържан. Бих казал, че в тона му имаше известна актьорщина, театралщина (но не позьорство или маниерничене, а в положителния смисъл, професионализъм сиреч) - човекът умее да общува с медии, при това перфектно, моите уважения за това. Де и българските музиканти да умеееха така като него...

Въпросът за Hydrology го смути, сякаш знае какво е направил, но не иска да си го признае или да си го спомни. Отговорът му е леко смущение последвано от добре изиграна нехайност тип уж "беше отдавна и не помня точно". За годината не споря - може да съм объркал.

Отговорът на въпроса ми за връзките с другите трима на английски започва с "Well, not exactly" с мааааалко особена интонация, която ме кара да избера този превод на фразата. Това, разбира се, си е моя лична трактовка като преводач.

А въпроса ми дали се е обадил на Дейв го изненада наистина. Той първо се изненада, после леко се притесни, че го е забравил и накрая заяви отново с леко престорена интонация "Мамка му, как забравих!" сякаш искаше всъщност иронично да каже "да бе, да - да не би много да ми пука, че съм забравил да му се обадя за рождения ден, голяма работа".

Любопитни са тези отсенки в тона, а аз имам доста професионално ухо от годините си работа в радиостанции и общуване с хиляди слушатели по телефона, така че ги улавям - смея да кажа - безпогрешно. Те издават нещо от личността на интервюирания, като понякога това са неща, които дори той самия не усеща, че казва.

Именно затова твърдя, че понякога интервюто по телефона е даже по-добро от интервю фейс ту фейс, докато примерно интервю по мейл не е никакво интервю. 

Да се говори с Алън беше много, много интересно в този смисъл, макар че доста се притесних все пак:)
4  Depeche Mode / Солови проекти / ОТГОВОРИТЕ! -: 13 Юли 2007
Хората са казали "По-добре късно, отколкото никога". Не съм убеден, че това е вярно във всички случаи, но ето че попаднах в тази категория. За което ви се извинявам.

Ето и отговорите на Алън на въпросите, които зададохте вие:

Кога за последен път се почувства не-човек в очите на някого?

Човек цял живот преодолява предразсъдъци. Случва се на всеки от нас всеки ден - независимо в каква позиция сме, винаги има някой, който гледа на нас изотгоре. Дори да си в привилегирована позиция или пък не, дори ако си политик или участник във война или религиозен човек, винаги има някой, който те гледа с презрение. Идеята от самото начало беше, че всички тези разлики са само думи и винаги има някой, за когото ти си по-долу, не си човек. В тоя живот винаги ще има конфликти – социални или световни - и винаги някой ще третира някого като по-нисш от себе си. А разликите между хората са просто думи.

В албума на Рикойл "Hydrology" (1988) има много вокали на различни езици и от различни култури. Някои от тях звучат като един известен български православен хор, наречен „Йоан Кукузел”. Български ли са?

Ей, отдавна беше това. Не мога да си спомня точно, но вероятно да. Честно, не помня, но наистина имам българска музика в колекцията си и то доста. Така че е доста възможно тя да присъства в този албум.

Напоследък ти работи върху ремастерирането на албумите на Депеш Мод. Поддържаш ли връзки с другите трима?

Абе, не точно. Понякога си говорим, Дейв и аз си пишем мейли един на друг. Не съм виждал Мартин от доста време, понеже той живее в Америка и е трудно да се виждаме твърде често. Но да, наистина работих върху ремастърите до към края на миналата година. Бях повече в ролята на съветник. Освен това, помагах, когато липсваше някаква част от звука в записите. Не всичко го има на старите ленти. Примерно във “Violator” (1990) има доста звуци, записани на живо. И когато при ремикса се оказа, че на многопистовите ленти липсват някои звуци или партии, настъпи паника. Добре, че съм правил бек ъп. Оказа се, че само аз пазя някои неща и звуци.

Обади ли се на Дейв за рождения му ден?

Ау, това да не би да беше вчера?! Да, вчера... Аууу, не съм. Мамка му, как забравих!



Въпросът на kirilart падна в последния момент - стори ми се много сложно да обясня какво точно искам да знам. Дори и съкратената версия на този въпрос беше няколко реда...

Алън се държа много приветливо, леко дистанцирано (той все пак е Някой и знаем кой), но с уважение и отговаряше с желание.

Интервюто излиза в предстоящия брой на "Ритъм". Вероятно там няма да е цялото, затова ще намеря начин по-късно да постна падналите пасажи или цялото интервю - тук или другаде.
5  Depeche Mode / Солови проекти / Re: Задай въпрос на Алън Уайлдър - СЕГА! -: 10 Май 2007
Интервюто ми е след 4, така че все още има поне половин час, ако има други въпроси.

Infra Red - последните ти 2 въпроса съм включил под друга форма и аз в моя списък. Има си хас да не питам това:) Макар че знам отговора, де... А първия ти въпрос вероятно няма да използвам - Алън през годините винаги е твърдял, че Рекойл си е студиен проект и не ще да го качва на сцена.

Kirilart - малко го редактирах това, но ще питам, само да има време. И на мен ми е интересна темата.

А за Йоан Кукузел се сетих, няма проблем:)
6  Depeche Mode / Солови проекти / Re: Задай въпрос на Алън Уайлдър - СЕГА! -: 10 Май 2007
Уау - двама известни фена с два наистина добри въпроса! Ухилен

Давайте още Одобрение
7  Depeche Mode / Солови проекти / Задай въпрос на Алън Уайлдър - СЕГА! -: 10 Май 2007
Здравейте,

Ако е рекъл господ, днес следобед би трябвало да имам кратко телефонно интервю с Алън Уайлдър за следващия брой на Ритъм.

Кратко, кратко, но си спомням, че когато преди няколко години интервюирах Анди Бел от Ирейжър, ми бяха дали само 5 минути. Понякога се оказват и по-малко, та подготвих само 8 или 10 въпроса към него. Анди обаче беше много мил и експедитивен, аз изстрелях въпросите си и понеже не се сещах какво друго да го попитам в момента, просто се сбогувах с него - някъде на четвъртата-петата минута, а на човека явно му се говореше още и все още не ни бяха казали "трябва да свършвате".

Не съм такъв спец по Алън - пък и по Депеш - както някои от вас тук. Нямах и твърде много време да се подготвя.

Ще се радвам, ако днес има изтрезнели от рождения ден на Дейв, да зададете някой и друг въпрос (на английски, ако може, но се приема и на български) към Алън Уайлдър - ТУК и СЕГА. Интервюто ми е някъде към 3 следобед, ако не се лъжа. Ще му задам всеки смислен въпрос, който получа от вас, стига наистина да има достатъчно време. 

 
8  Depeche Mode / Групата / Re: Ритъм - Откровение (специално приложение към списанието) -: 01 Октомври 2006
Накрая, ако имате някакви отзиви, въпроси или забележки, моля поствайте ги в тази тема, а не в Буквите. Ще отговоря, доколкото мога.

Имам въпрос не толкова за книгата, колкото за броя посветен на Депеш Мод от ноември 2005-та. Там има части от едно интервю от 2001-ва година, което доколкото си спомням, беше определено като "първото интервю за България", а всъщност то е към EPK-та ако не се лъжа, но дори и да се лъжа, в никакъв случай то не е дадено за Ритъм. А след като не е дадено за Ритъм, защо Ритъм пише, че е дадено за него? Интересувам се и дали Home знаят, че интервюто им с Бен Хилиър е ползвано в статията?

И как точно Дейв е казал "трикрако куче - куца сериозно, но все пак успява да стигне до края"? Тоест как е това на английски?

Три въпроса. Значи карам по ред.

Материалът от 2005-та е мой, този от 2001 не е, и не ми е под ръка за да проверя какво точно пише. Респективно не мога да отговоря точно. Но ще направя едно предположение, базирано на познанията ми за това как се случват нещата в бранша. Ако евентуално интервюто '2001 (на който и от ДМ да е било то) не е било дадено специално за "Ритъм", то значи е предоставено от техните официални издатели за БГ ексклузивно за "Ритъм". Световните музикални компани имат практиката да правят комплект промо материали, съпътстващи даден албум. Понякога тези материали идват с ограничения в ползването - например, не се разрешава публикуването на еди кои си снимки в еди каква си медиа, а само в еди каква си друга, или пък само от еди коя си дата нататък, или пък да бъдат използвани ексклузивно само от една медиа по преценка на местния лицензиант и прочее. Нещо повече, понякога световният издател или пък местният му лицензиант изрично държат не само да се изписва името им като източник, но и това, че материалът е предоставен ексклузивно на изданието. А понякога не държат. Или не го предоставят ексклузивно. Или пък въобще нищо не предоставят (най-често), освен албум. Доста често дори и албум не предоставят. Не ме питайте защо е така или пък обратното, това за въпросните компании е въпрос на маркетинг (и на авторски права) и логиката на техните бизнес практики често е неразгадаема за обикновените фенове и журналисти. В резюме - допускам, че интервюто е било предоставен ексклузивно (в БГ) за "Ритъм". Това лесно може да обясни защо същото интервю може да се намери и по други източници по света.

"Дали Home знаят, че интервюто им с Бен Хилиър е ползвано в статията?" Интервюто с Бен Хилиър конкретно в този случай дойде като част от промо материалите, съпътстващи новия албум на ДМ, специално предоставени ни от БГ издателя му. Понеже лично аз нямам особено доверие на местните лицензианти, съм използвал в материала си колкото можах по-малко от предоставените ни материали. За щастие, защото още преди да сме излезли ние (месечник), същите материали цъфнаха в "24 часа" (ежедневник), "Капитал Лайт" (седмичник), а сигурно и другаде. Което е некоректно от страна на БГ издателя (но само в този конкретен случай, понякога това е обичайна практика и никой не възразява). Конкретно интервюто на Бен вече го имаше и на сайта на групата, затова редакторите възразиха, че вероятно мнозина вече са го прочели и няма да е особена новост да го включваме и ние в нашия ДМ материал. Аз обаче настоях, понеже то беше доста интересно и включваше конкретни подробности около албума, за разлика от общите приказки, които Mute бяха разпратили на всички медии по света чрез местните си лицензианти. Както и очаквах, общите приказки излязоха навсякъде, а интервюто с Бен публикувахме май само ние в БГ. За съжаление, поради липса на място, то бе посъкратено. В резюме - извинявай, но за пръв път чувам, че трябва да уведомявам сайта на ДМ, че съм ползвал материал, предоставен ми официално от българския му издател Усмивка Първо - именно този издател защитава правата на групата в БГ и второ, дори (да приемем хипотетично че) той ни е предоставил материал, чиито авторски права не притежава (което е хиперневъзможно предвид практиката на тези компании), това не е нито моя грижа, нито пък на "Ритъм" - ние сме в хипотезата на трето лице, добросъвестен купувач и владетел по смисъла на Търговския закон. Накрая искам да попитам и аз нещо по този въпрос: интересувам се дали притежателите на авторските права върху всичките интервюта, откъси от материали и цели текстове (на песни например), качени на сайта знаят, че материалите им са ползвани тук, а? Намигване Ухилен Ухилен

"И как точно Дейв е казал "трикрако куче - куца сериозно, но все пак успява да стигне до края"? Тоест как е това на английски?" За материала 2005 бях събрал 30 страници суров материал от различни източници. Нямам спомен това откъде е. Но по една случайност пазя този файл. Отне ми половин час да го намеря и да открия в него оригиналната фраза, но... Ето я: He (Gahan) feels that Ultra and Exciter were the best albums they could do at that given time, but now, looking back, both albums give the impression of a three-legged-dog, ie. stumbling quite a lot, but still getting there at the end. Помня, че конкретно фразата за трикракото куче я преведох буквално както е тук. Редакторите обаче леко са я променили, без това да променя смисъла й.

Накрая, ето затова не искам да отговарям на въпроси свързани с Меш, или с "Ритъм", или изобщо с музикалния бизнес (включвам и муз. журналистиката в това число), който функционира често по абсурдни начини и закони, които изобщо не бихте повярвали, ако лично вие не сте вътре в него. 1. Ще ми отнеме половин ден да обяснявам неща, които за мен се подразбират, но за вас са нови или няма откъде да ги знаете, поради което правите понякога погрешни допускания за това или онова. 2. Резултатът от това ще са километрични, трудночитаеми и скучни за мнозина постинги като този. 3. В крайна сметка това е офтопик. Колкото и да става дума бегло за ДМ, си говорим за съвсем други работи всъщност и дори не става и дума за същността на темата - книгата на "Ритъм" за ДМ.

За да приключа окончателно темата за Меш, спомената в последния постиг на kirilart и довела го до някои според мен верни (и до някои неверни) изводи, ще кажа само едно: никога и никъде не съм сравнявал Меш с Румънеца и Енчев. И не бих - за мен е безусловна истина максимата "не могат да се сравняват ябълки и круши". Това е аксиома в музикалната журналистика. Фактът, че един албум получава оценка 3, а друг 4 в никакъв случай не означава, че вторият непременно е по-добър от първия, хеле пък ако са в различни стилове и дори жанрове. Дали крокодилът е повече зелен, отколкото дълъг? Ухилен

За да не остане някой обиден, все пак ще обясня поне още малко: оценката на един албум е резултат на куп фактори, които се вземат предид за формирането й. И те не са едни и същи за всички албуми или всички жанрове (хайде да не давам смешни примери, това е супер елементарно твърдение). И тя има по-скоро ориентировъчен и информативен характер. И не бива да се взема само оценката без съпътстващия текст - те са органично цяло, две различни изразни средства на мнението на автора. И дори тогава тя си остава само един субективен поглед към нещо, към което може да има още куп различни погледи, включително коренно противоположни. И още, и още, и още... куп неща. Но допускането, че видите ли еди кой си харесвал (или не) еди кого си и затова му бил дал висока (или ниска) оценка е просто... хммм, много наивно, да го наречем. Не казвам, че няма такива неща - има, и още как. Но казвам, че такива хора няма в "Ритъм". Не казвам, че авторите (включително и в "Ритъм") не се влияят от личния си вкус или отношение - вляят се, естествено. Но има и задължителна професионална отговорност, етика и критерии при оценяването на всеки продукт. Веднъж дадох оценка 2 за най-най-любимата си група, но това не ме е спряло нито да си я обичам все толкова безрезервно, нито пък ми е попречило да оценя професионално, че този диск е слаб. А освен автора, професионална отговорност носи и редакторът. На мен никога няма да ми дадат да ревюирам метъл например - аз съм приключил с този стил още през 80-те и дори да бях най-блестящия писач и муз. специалист, е очевидно, че преценката ми - дори и професионална - би била некомпетентна.

И наистина да вземем да спрем дотук, а? Определено няма да убеждавам никого дали виждането ми за Меш е правилно, професионално и компетентно. Нито пък ще се засегна от ваши мнения, че това ама въобще не е така. Както казах и в предишния си постинг, мненията ви не са обидни, а критиката винаги е полезна. Останалото е право на всеки да изразява свободно личното си мение. Не сме длъжни да се съгласяваме едни с други или да стигнем до едно мнение, длъжни сме само да уважаваме правото на всеки на такова.
9  Depeche Mode / Групата / Re: Ритъм - Откровение (специално приложение към списанието) -: 29 Септември 2006
Всички, които не можаха да прочетат "Откровение: Депеш Мод според "Ритъм"" и имат това желание, вече могат да намерят пълния текст на книгата (частите до 1990 г.) тук - http://www.bukvite.com/avt_onlydata.php?nick=djsupermax&offset=0. Към оригиналния текст от хартиеното издание е добавено и допълнително обръщение "От автора".

Благодаря за доброжелателните отзиви и за критиките, които отправихте тук. Благодарение на вас, грешките в рождените дати и години са поправени в този текст.

Защо е качена само частта до 1990-та? Защото само нея съм писал аз. Другата част е дело на Радо и само той може да реши иска или не да качи някъде своята част. Впрочем, да - Радо е регистриран потребител тук от преди излизането на книгата, а аз се регистрирах днес. За него не знам, но аз минавам оттук през около месец и изчитам куп интересни ми неща. Мисля си, че ако не бях взел принципното решение да не ползвам инфо от форумите (включително и от този), то книгата щеше да е доста по-интересна. И значително по-точна.

Накрая, ако имате някакви отзиви, въпроси или забележки, моля поствайте ги в тази тема, а не в Буквите. Ще отговоря, доколкото мога.

Ъъъ, неотдавна прочетох в друга тема тук и негативни отзиви за ревюто ми за новия албум на Меш в "Ритъм". Някои забележки са основателни, други ме накараха да се замисля, а трети силно ме разсмяха, примерно "авторът е седнал на ушите си" или "сигурно Румънеца и Енчев са му платили" Ухилен. Критиките не са обидни или злобни, така че не намирам основание да се чувствам  засегнат. На тях обаче няма да отговарям под никаква форма. Всеки има право да излага личното си мнение по начин, който намери за уместен, а колкото до оценката - тя винаги е субективна. Всеки  гледа нещата от своята гледна точка и затова виждаме различни неща и имаме различни оценки. Това не прави нито моята, нито вашите по-верни или по-точни, а просто не са общовалидни. Всичко е относително, както е отбелязал още Айнщайн.

Благодаря ви още веднъж и приятно четене на тези, които ще четат.
Страници: [1]
DM.org | Powered by SMF 1.1.2.
© 2004, Simple Machines LLC. All Rights Reserved.