DM.org Лого
DM.org :: Фенове :: Форум
Angel Bright Icon
Форум
Страници: [1]
  Печат  
Автор Тема: НОВИНИ: [11 ОКТОМВРИ 2007] Интервю с Карл Бартош (Ex-Kraftwerk)  (Прочетена 4217 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Recoil
Екип
****
Публикации: 1768

Профил WWW
11 Октомври 2007

Огромните промени, настъпили в музиката през последните 30 години, вероятно надхвърлят и най-смелите идеи на хората от 70те и 80те години на 20 век. Тогава едва ли някой е предполагал, че в днешно време музикантите ще разчитат предимно на компютри за създаване и обработване на музиката. И все пак, макар бъдещето по принцип да е загадка, винаги се намират хора, за които се казва, че са изпреварили времето си.



Такъв е и случаят с няколко момчета от Дюселдорф, които решават да се занимават с нещо, което по-късно ще бъде наречено основа на електронната музика. Това до голяма степен обяснява защо Германия винаги е била предразположена към подобно синт-електро звучене и защо групи като Depeche Mode са се превърнали в религия там. Kraftwerk са една от най-революционните за времето си формации, оставила дълбока следа в развитието на музиката.

Класическият състав на Kraftwerk включва Ралф Хютер (Ralf Hütter), Флориан Шнайдер-Езлебен (Florian Schneider-Esleben), Волфганг Флюр (Wolfgang Flür) и Карл Бартош (Karl Bartos). Волфганг и Карл напускат съответно през 1987 и 1991 година.
Заедно с Ралф Хютер, Карл Бартош е съавтор на част от песните на групата. Това е една от причините Бартош да звучи повече "Kraftwerk", отколкото самите те.



В момента Карл Бартош се подвизава с група, носеща неговото име. Освен Карл, тя включва и Матиас Блак и Роберт Бауманс.

С цел популяризиране на музиката му, екипът на Студио А редовно представя негови песни в събитията, които провежда, а сега г-н Бартош се съгласи и на ексклузивно интервю, което се явява и първо за България.

Известно е, че сте музикант с класическо образование. Звуковият дизайн влизаше ли в първоначалните ви планове?

Карл: Не, исках да свиря в класически оркестър, както и направих.

В днешно време хората използват редица компютърни програми от рода на Logic, Pro Tools. Каква беше най-странната и най-обикновената техника, с която свирихте в началото?

Карл: Трудно ми е да отговоря на въпроса, понеже по онова време свирих на всичко... но започнах с китара, пиано и барабани, когато бях на около 14. Когато навърших 18 започнах да уча в института Роберт Шуман в Дюселдорф...

През 70те имахте ли звукови техници и продуценти в студиото, които да свързват техниката ви, или се занимавахте с този процес сами?

Карл: Да, имахме техници. Студиото е като кола, понякога трябва да я закараш на сервиз.

Кой е най-забавният ви момент на сцената? Имахте ли проблеми със зареждането на семпли, повредени клавиатури и т.н.?

Карл: Не искам да звуча прекалено сериозно, но не е никак забавно да си на сцена. По-скоро е празненство. Напълно съм концентриран и следя движението на всеки и всичко на сцената, както и в публиката.

За последните 15 години сте работили над доста проекти, включително и собствени. Как успявате да останете активен през цялото това време?

Карл: Опитвам се да се прехранвам от работата си, това е всичко.



Кое предпочитате повече - да свирите пред хора или да работите в студиото?

Карл: Едното не може без другото, нали така...

В последния ви албум "Communication" има запомнящи се визуализации към песните. Каква беше ролята ви при работата по артуърка към албума? Вие ли предлагахте идеи на екипа или те ви предложиха няколко и вие избрахте тези, които ви допадат най-много?

Идеята с пиктограмите ми отне около година, за да я развия. През този период целият ми дом беше пълен с тях, почти всяка стена, а на камината имах наредени вариации на обложките - компактдиск, винил, албум, сингли и т.н. След като бях готов с "разследването" си, лейбълът ми ме свърза с хората от Вейсраум. Бернд и Лукас се справиха чудесно с продукцията и добавиха още няколко добри идеи. По-нататък концепцията се разви и във филм.

Как избирате с кои изпълнители да работите? Electronic (Bernard Sumner/Johnny Marr от New Order/The Smiths), OMD са известни проекти, докато The Mobile Homes, Little Computer People не са.

Карл: Когато започвах като соло-артист, исках да опитам някои нови неща - да продуцирам други таланти, да ремиксирам или да участвам в колаборации. Бях склонен на преговори. Работата с Бернард и Джони и Анди МакКлъски беше доста успешна. Но след няколко други опита разбрах, че предпочитам да работя над своята собствена музика и изпълнения. В момента вниманието ми е насочено към AudioVision.

Смятате ли се за ъндърграунд изпълнител въпреки подкрепата на голям лейбъл като Sony?

Карл: Не зная, не се чувствам като ъндърграунд изпълнител. Не съм и мейнстрийм. Вероятно музиката ми задоволява дадено малцинство. Някои хора може да я възприемат като интересна от културна гледна точка.

Мислите ли, че големите лейбъли не подкрепят своите "независими" артисти, защото не им носят средствата, които биха получили от по-популярните?

Карл: Когато излезе Communication, той разбира се не беше приоритет за лейбъла ми. Големите лейбъли са вече в историята и докато залязват трябва да преосмислим категории като "независим", "ъндърграунд", "мейнстрийм" и т.н.

Наясно ли сте, че дори и да имате договор със Sony, последният ви албум Communication не е издаден от голяма част от местните им дистрибутори в голяма част от света?

Карл: Да, зная, но какво мога да направя?



Имате ли желание да свирите в държави, в които дори албумите на Kraftwerk са трудни за намиране?

Карл: Да - ще оценим всяко предложение.

Как Интернет промени начина, по който създавате музиката си?

Карл: Нищо не е променило начина, по който създавам музиката си.

Работихте над саундтрака към "Moebius Redux - A Life In Pictures". Намирате ли някаква значителна разлика в начина, по който беше създаден, или по-скоро е било същото като работа по студиен албум?

Карл: Когато ни се възложи дадена идея, режисьорът има определено виждане и ние се съгласяваме да го следваме, така че настроението беше зададено предварително. Темата и сюжетът също. Опитваме се да "попълним липсващите моменти" с музиката, което е обратното на това да работим по албум, където трябва да създадем всичко от самото начало. Днес, след като работим в аудио-визуалната сфера, разработваме картината и звука едновременно. Интересуваме се от смесването на картина и звук. Всичко е въпрос на синхрон между двата елемента.

Как избирате кои изпълнители да ремиксират музиката ви и имате ли намерение да издадете оригинални семпли, в/у които млади продуценти да работят, след което да изпратят резултата обратно към вас?

Карл: На новата ни страница www.karlbartos.com имаме дигитален "White Cube". Това е нашата галерия и там ще покажем някои от творбите на други артисти. Имаме толкова много оферти от други изпълнители да запишат кавъри или да направят видео клипове, че тази секция ще бъде доста подходяща.

Преподавате Звуков Дизайн като гост-професор към Берлинският Художествен Университет. Вие ли си избирате студентите или те се записват в класа ви?

Карл: Кандидатите записват курс по обучение и след прослушване ги одобряваме, ако се вписват в обстановката.



Приемате ли възможността да преподавате като признание за таланта, който имате?

Карл: Смятам, че има доста общо с опита и да, с постиженията. Наистина съм радостен, че съм част от това.

Какво прави Карл Бартош в наши дни?

Карл: Работя в университета, свиря на живо, чета лекции и се опитвам да позабавя темпото.

Някакви бъдещи планове, вероятно нов албум?

Следващата година ще издаден един доста, доста интересен саундтрак, който ще свирим и на живо. Но съжалявам, останалите подробности не мога да разкрия, ще се наложи да почакате.

Какво смятате за най-голямо постижение в личен и професионален план?

Карл: Ще си помисля...

И последно - какво е първото нещо, което ви идва на ум като чуете България?

Карл: Българските хорове. Отрих албума LE MYSTÉRE DES VOIX BULGARES (Мистерията на българските гласове - френско издание). Когато за първи път чух този звук - трябва да е било някъде около 1987/88, тези гласове се запечатаха в съзнанието ми.

За повече подробности относно Карл Бартош:
http://www.karlbartos.com

Интервюто е взето от Студио А съвместно с DM.org


* karlbartos.jpg (8.65 KB, 150x150 - видяно 740 пъти.)
Последна редакция: 11 Октомври 2007 от Recoil
The Fein
Екип
****
Пол: Мъж
Публикации: 2988

Профил WWW
Отговори #1: 11 Октомври 2007

И последно - какво е първото нещо, което ви идва на ум като чуете България?

Карл: Българските хорове. Отрих албума LE MYSTÉRE DES VOIX BULGARES (Мистерията на българските гласове - френско издание). Когато за първи път чух този звук - трябва да е било някъде около 1987/88, тези гласове се запечатаха в съзнанието ми.

Това ми напомня за пореден път, че е крайно време да обърна повече внимание на този албум. И което смятам да направя днес.  Усмивка

На мнение съм, че това интервю е едно от нещата, за които е добре да се гордеем, тъй като показва, че личности от ранга на Карл Бартош, заради които DM и не малко други любими групи съществуват, проявяват уважение към направеното от DM.org и Студио А. Надявам се, че този жест не е бил оценен само от създателите на тези два сайта.

Each tear that flows down your face
Trickles then picks up the pace
And turns to a river inside
A river that will not subside

I can hear that dreadful overflowing sound
And watching from afar I see a child is drowned
The child inside your heart

Admirer
Екип
****
Публикации: 584

Профил
Отговори #2: 11 Октомври 2007

Много интересно и стегнато интервю, а Карл си е истински германец-точен и лаконичен.  Намигване
Не знаех, че е преподавател...де да имах и аз такива.

You'll taste the pain
I know
You will harvest what you sow
Recoil
Екип
****
Публикации: 1768

Профил WWW
Отговори #3: 12 Октомври 2007

Също така наскоро стана ясно, че Карл ще бъде награден на BMI наградите в Лондон заради радио успеха в САЩ на семплираните "Computer Love" от Coldplay в песента им "Talk" и "It's More Fun To Compute" семплирана в песента на Fergie - "Fergalicious".
China Girl
Новороден
**
Пол: Жена
Публикации: 4

Профил
Отговори #4: 16 Октомври 2007

Поздравления за хубавото интервю, жалко, че изглежда няма хора, които да харесват Крафтверк в този форум  Плачещ Не съм слушала соловите проекти на Карл, но ще се опитам да наваксам пропуснатото. Очиврът

China Girl.

lost in the stars.
Kevy
Екип
****
Пол: Жена
Публикации: 1383

Профил WWW
Отговори #5: 16 Октомври 2007

Поздравления за хубавото интервю, жалко, че изглежда няма хора, които да харесват Крафтверк в този форум  Плачещ...

Извинявай, но как разбра дали има или не хора, които харесват Крафтверк в този форум?

See what I see!
Recoil
Екип
****
Публикации: 1768

Профил WWW
Отговори #6: 17 Октомври 2007

Като цяло винаги може да се направи нещо като статистика. С оглед на коментари и отворени теми. Също така и на основата на коментари свързани с Kraftwerk изказани по времето на дълги пътувания. Възражения относно "пюукания" и т.н. Но това не пречи на Kraftwerk да са част от музикалната история. Усмивка
Kevy
Екип
****
Пол: Жена
Публикации: 1383

Профил WWW
Отговори #7: 17 Октомври 2007

Като цяло винаги може да се направи нещо като статистика. С оглед на коментари и отворени теми. Също така и на основата на коментари свързани с Kraftwerk изказани по времето на дълги пътувания. Възражения относно "пюукания" и т.н. Но това не пречи на Kraftwerk да са част от музикалната история. Усмивка

Естествено, че не пречи и те са част от музикалната история - това не го оспорвам.
Относно статистиката според коментари по отворени теми, мисля, че не мога да се съглася - тук има толкова потребители, които предимно четат... а и ние не толерираме постове от типа " Одобрение"... следователно ако няма какво интересно да  каже по дадена тема определен потребител и предпочете да си замълчи, това не значи, че не е фен на "еди-какво-си"!

Относно другия тип статистика, спомената от теб, мисля, че не си ме цитирал точно, а и China Girl не е била на близо за да чуе лично мнението ми за Крафтверк (а то е всичко друго, но не и неуважение!), следователно едва ли може да се позове точно на този тип статистика, та сконна съм да предположа, че China Girl  прави заключения за потребителите на сайта на базата на малкото прекарано време в него Намигване

See what I see!
Recoil
Екип
****
Публикации: 1768

Профил WWW
Отговори #8: 17 Октомври 2007

По-важното е в случая, че е предоставена възможност на хора да се запознаят с даден проект. Конкретно този на Карл Бартош...
Нормално е повечето хора да не са запознати. Това се явява и целта на подобни интервюта.

Иначе информация относно Карл има и тя не е от вчера. В youtube примерно, има доста клипове.

<a href="http://www.youtube.com/v/x0i3Aq7drn8" target="_blank">http://www.youtube.com/v/x0i3Aq7drn8</a>
Последна редакция: 17 Октомври 2007 от Recoil
Страници: [1]
  Печат  
 
Прегледай:  

DM.org | Powered by SMF 1.1.2.
© 2004, Simple Machines LLC. All Rights Reserved.