DM.org Лого
DM.org :: Новини
Angel Bright Icon
Групи ::  Eксклузивно за DM.org: Ричард Силвъртърн (MESH) 06 Декември 2007
"Покрай цялата интернет/даунлоуд вълна, начинът по който индустрията работи се промени драматично през последните пет години. Настъпват интересни времена, тъй като никой не знае накъде отива всичко..."
(Ричард Силвъртърн)

Британската група Mesh се сформира през 1992-ра година в Бристъл от Марк Хокинс (вокали, синтезатори, китара, текстове и музика), Ричард Силвъртърн (синтезатори, китара, музика) и Нийл Тейлър (синтезатори), който напуска през септември 2006-та. Сред обширната дискографията на Mesh намират място албуми като "Who Watches Over Me?" (2002), вероятно най-добре приетото от музикалната критика издание на групата и "We Collide" (2006), по чиято продукция работи Гарет Джоунс, дългогодишният продуцент на Depeche Mode и Erasure.

Ето и какво ни каза Ричард Силвъртън в интервюто си за DM.org:


(Ричард Силвъртърн и Марк Хоукинс)

Ще издавате двойно DVD озаглавено "The World's A Big Place", като за неговото заснемане избрахте залата "Kulturfabrik". Можеш ли да ни разкажеш повече за това издание? Чухме, че ограниченият тираж е вече разпродаден.

Идеята да направим DVD се появи още преди няколко години. Започнахме да компилираме материали от нашите концерти, които правехме по това време. Но след това Нийл напусна групата и съответно с Марк трябваше да преосмислим цялата идея, за да решим какво да правим. Проблемът беше, че ако бяхме издали DVD-то тогава, щеше да изглежда неактуално, поради записите с Нийл.

През втората половина на 2006-та, имахме кратко турне, което включваше Русия и Германия, и след това още няколко концерта през януари 2007 в Испания, Холандия и отново Германия. Тогава усетихме, че е подходящото време да възобновим снимането и да филмираме последното шоу, което се състоя в Крефелд. Нийл все пак присъства в 1-2 сцени.

В Крефелд залата беше мястото, което отговаряше на това, което бяхме намислили. Размерът предпостяваше към клубна атмосфера, а екипът там беше много услужлив и професионален. Надявам се, че този концерт добре описва това, което сме като група и хора, и че е по някакъв начин възможност да се погледне към това, което е животът на път.
 
Предстоят ви три концерта във Великобритания, като в Лондон ще свирите с De/Vision - можем ли да очакваме общи изпълнение на двете групи, както немската група направи в Берлин с подгряващите ги Intuition?

De/Vision са наши големи приятели и изглеждаше като добра идея да ги поканим. Не съм сигурен дали подобна колаборация би се получила, те правят техните си неща, ние правим нашите. Основната причина за това решение беше, че бяхме сигурни, че феновете ни ще ги харесат, както и стана.

Всъщност преди няколко години те издадоха акустичен концерт, което ме замисли - според теб, как вашите песни биха звучали в един по-минималистичен и акустичен вариант, и планирате ли подобно издание вбъдеще?

Начинът, по който пишем е доста акустичен. Винаги сме казвали, че най-важното нещо съвсем не са часовете, прекарани в програмиране на синтезатори. По този начин знаем, че песента би била запомняща се без значение дали е изсвирена на китара или пиано. Нямаме конкретни планове за акустичен концерт, но не бихме отхвърлили идеята.




 
Всъщност Мартин Гор започва да пише песните си само с китара в ръка, а когато интервюирах Minerve и Assemblage 23, те намекнаха, че компютърът им е най-добрият им приятел, когато се опре до идеи за песни. Какъв е методът, по който Mesh записват?

Има два различни начина. Първо Марк написва песента на китара в доста суров вариант, след което ми дава демото, за да работя върху него. Понякога аз написвам цялостната музика, заедно с припева, след което той написва текста към нея. С "We Collide" се получи интересно, тъй като Марк ми даваше демо версиите на песните, на които впоследствие промених из основи оригиналната идея. Оказа се готин начин на работа.

Под напрежение ли сте, когато обявите, че ще работите по нов албум? И как натискът се отразява на финалния резултат? Спомням си, че по времето на "We Collide" имахте проблеми...вероятно е стресиращо да записваш нещо, което не знаеш дали ще види бял свят?

Хм, не бих казал, че чувствахме напрежение, докато пишем- Знаехме, че това, което правим звучи добре и сме уловили насоката, в която искаме да творим. По-скоро ни обземаше отегчение, тъй като наистина имахме проблеми със звукозаписната компания, които все пак се разрешиха. Мразя начина, по който индустрията работи, тъй като прекарваш 12 месеца или дори повече, пишейки и композирайки, а след това идва мастеризирането, артуърка, три месеца за промоция и след това насрочване на дата за издаване. Така че, покрай времето, в което албумът най-после се появи на пазара, ти се струва, че сякаш са минали векове от времето, в който си го започнал. Но си мисля, че нещата започват да се променят, слава богу.
 
Assemblage 23, на които се правили кавър, записаха "Meta", един доста политически настроен албум - планирате ли да изказвате вашата политическа позиция по-директно вбъдеще?

Има някои политически послания в "We Collide", като например в "Room With A View". Но не планираме нещата по този начин, Марк като цяло пише за това, което му повлияло по някакъв начин. Дали нещо, което е забелязал по телевизията или видял у някого....
Интересното е, че при текстовете на Марк нещата никога не са напълно ясни, има достатъчно свобода за слушателя да направи своя интерпретация. 
 
Какви бяха причините, поради които Нийл се оттегли и смятате ли да продължите като дуо?

Честно казано, напускането му не беше изненада. Мисля, че Нийл си тръгна, защото не получаваше от Mesh толкова, колкото Марк и аз. Не финансово, а като удоволетворение. Той не беше част от създаването и продуцирането на песните от няколко години, неговата роля беше в бизнес и административната страна на нещата, която, ако трябва да бъдем честни, е изключително стресираща. Това го направи по-изолиран от нас. След като Нийл напусна, мислихме дълго за това дали това е краят. Тогава осъзнахме колко много означава групата за нас и какъв би бил животът ни без нея. Знаехме, че имаме още какво да дадем, както и че ще ни бъде по-трудно, заемайки празното място, което остави Нийл. Но сме все още тук, чувствайки се силни и по-добри, след преживяното.
 
Чувствате ли се по-сигурни във вашето място в музикалната индустрия, отколкото в началото?

Мисля, че сме по-наясно как системата работи и всичките лайна, които идват заедно с нея. В началото си склонен да вярваш, че всеки, който срещнеш има нещо, което да ти предложи за твоето развитие, но след това достигаш до прозрението, че повечето от тях си нямат представа с какво се занимават. Не казвам всички, тъй като има някои наистина много отзивчиви хора, които са с широки познания в областта, но за съжаление, трябва да се опиташ да ги откриеш в морето от идиоти.

Покрай цялата интернет/даунлоуд вълна, начинът по който индустрията работи се промени драматично през последните пет години. Настъпват интересни времена, тъй като никой не знае накъде отива всичко и как да прави пари от музиката. Предполагам, че този период е много объркващ за звукозаписните компании.

В началото чувствахте ли, че мейнстриймът ще е целувката на смъртта за вас или по-скоро възприемате това като игра, която не бихте имали нищо против да спечелите?

Винаги сме били на мнението, че музиката ни е някаква смесица, тъй като тя била се вписала добре, както в мейнстрийм радиото, така и в по-дарк клубовете и фестивалите. Проблемът е, че когато си заклеймен към "дарк сцената", хората често спират да те слушат, което е жалко, тъй като както има някои невероятни, така и има някои ужасни групи, които дават на сцената лошо име. Всъщност със синглите от "We Collide" успяхме да привлечем вниманието на радио ефира към нас, така че все още има надежда. Понякога ти трябват един или двама диджеи, които да представят твоята музика и за една нощ, вече групата може да е популярна по станциите.

And One ще издадат кавър албум с целта да представят на новото поколение забравените от тях класики на синтпопа и постпънка. Кои неща от този период са най-емблематични и влиятелни за теб?

"Upstairs at Eric's" на Yazoo. За мен това е вероятно най-пълноценният албум, абсолютна класика!
 
Колко важни трябва да са влиянията за музикантите? По мое мнение, колкото повече разнообразна музика си асимилирал през годините, толкова по-добре можеш да се адаптираш към променящите се тенденции и да намираш нови идеи. Спомням си една мисъл на Дарвин, че в борбата за оцеляване тези, които оцеляват не са най-силните, а най добре приспособяващите се, което мисля, че е в сила и в музиката. Колко важни са за вас влиянията и още ли са източник на вдъхновение?

Всеки трябва да има някакво влияние от някой, за да започне да прави музика. Всичките електронни пионери имат огромен принос за това, което правим. За мен лично това са Fad Gadget, John Foxx, Gary Numan, Yazoo и Depeche Mode, по-късно и по-разнообразни групи и изпълнители като Nine Inch Nails, Nirvana, Muse, Craig Armstrong, както и транc музиката. Така че, ако сложим всичко в едно и го разбъркаме, вероятно ще се получи нещо доста близко до това, което е Mesh днес, така че със сигурност съм повлиян от това, което слушам.
 
Спомням си, че бях видял снимка на Роби Уилямс с фланелка на Mesh, както и една история, която бях прочел преди време. Затова как Нийл Тенънт от Pet Shop Boys срещнал Роби на някакво парти и Роби не пуснал Нийл да си тръгне, преди да му изпее от начало до край "Only The Wind". Ако си представим, че Роби ви спре изневиделица, коя песен на Mesh ще пее той?

От това, което сме чели по вестниците, предполагам "I can’t imagine how it hurts" Усмивка
 
Марк пише за доста лични преживявания, знаеш ли кои са текстовете/песните, от които той най-много се гордее?

Знам, че песента, с която за момента се гордее най-много, е "Can You Mend Hearts?". Мисля, че тази песен събира в себе си чувствата, които цялата нация изпитваше по това време. В нея се засегна темата за двойното убийство на две млади момичета, което се случи в Англия тогава.  Въпросът "can you mend hearts?" е бил зададен от разследващия случея полицай, след като е открил телата. Ужасна история.



Въпросът, на който сте уморени да отговаряте?

Кога ще бъде издаден следващият албум?

www.myspace.com/meshwecollide

Досега за DM.org интервюта са дали:

Client, Jamie Myerson, Георги Георгиев (Остава), Olivia Louvel, Steve Malins, Babylonia, Brian Griffin, Simon Gilbert (Suede, The Futon), Boris Benko (Silence), Assemblage 23, Joe Richardson (Recoil), Martyn Lenoble (Jane's Addiction, Porno For Pyros), Victor Indrizzo, Minerve, Karl Bartos (ex-Kraftwerk), Thomas Adam (De/Vision), Ричард Силвъртърн (Mesh) ...следва продължение....



---